Lu Mizzagnu

Oggi propongo una poesia di Silvestro Ales dedicata al mio paese


Lu Mizzagnu

Nta ‘na vaddata regna malantrinu
Di munti atturniatu pi riparu
Lu “pizzu di Belmonti”, “pitrusinu”,
lu “voscu”, maistusu e minnularu.

Lu “Muntagnoli”, “Santa Caterina”
Muntagni sunnu ca fannu curuna,
Comu doni di curti a la Riggina,
Laudannuni li grazi ad una ad una.

Li so campagni su propriu n’amuri
La “Praca”, lu “Lannaru”, lu “Casali”.
Aria fina rispiri a tutti l’uri,
ristoru e balsamu di li nostri muli.

Stu beddu paiseddu è lu Mizzagnu
Un paiseddu veru armuniusu,
matri natura nun appi sparagnu
criallu veramenti graziusu.

È propriu comu riri maestusu
Cu ‘na gran bedda chiazza e simmetria,
Lattuada ci girau li “Mafiusu”
Petru Germi n’autru film “Gelosia”.

È lu paisi di lu bracciantatu,
cuntati è la genti facultusa,
lu Mizzagnotu è sempri ammintuatu
ca pi travagghiu ‘unn’è razza lagnusa.

Era un paisi prima spiddatizzu,
di chiddi c’un viria mai ristoru,
fra tanti era lu chiù scurdatizzu
campannu sempri a diri aiai e moru.

Ma a picca a picca ha ghiutu stracanciannu,
s’arricamparu luci, acqua e strati
fa meravigghia comu va ngrannennu
cu li so novi e beddi palazzatì!

Pi nui ca ci stamu è un granni vantu
Ed iu cu piaciri vi nni parru,
s’un mi criditi ch’è propriu ‘n incantu
Visitatilu e viriti c’un mi sgarru!




Commenti

  1. Magnifica descrizione che mi rammenta ogni particolare del paese dove sono nato e che ho dovuto lasciare 50 anni fa. Bella come tutte le poesie di Silvestro Ales.

    RispondiElimina

Posta un commento

Post popolari in questo blog

Laura Sciascia

Madonna del Rosario

Adelasia del Vasto, la regina madre del regno